011 2676 275 (do 14:30h) | 011 2607 353 | 064 423 53 54 office@herbaway.rs

ZAŠTO SU DOBRI KAČAMAK, KOKICE, KORNFLEKS…

  Kukuruz čuva srce, pomaže u očuvanju vitke linije i pomaže lučenje hormona sreće… Pečen, kuvan, u salatama, čorbama, kao palenta ili proja. Izbor zavisi samo od vaše mašte, a blagodeti kukuruza su nezamenljive. Šta dobijate kada se opredelite za kačamak, čaj od kukurzne svile ili kokice? Moćni antioksidans Iako važi pravilo da je sirovo povrće zdravije od kuvanog, kukuruz ipak ne pripada toj grupi. Naime, američki istraživači otkrili su da prilikom termičke obrade kukuruza, kuvanja ili pečenja, dolazi do oslobađanja molekula s antioksidativnom aktivnošću, što povećava njegove zaštitničke moći. Kačamak Kačamak je nutritivno vredna namirnica koja ne opterećuje organizam suvišnim kalorijama. Naime, 60 g kuvanog kačamaka (otprilike jedno serviranje) sadrži samo 44 kcal, 2 g masti, pri čemu prevladavaju višestruko i jednostruko nezasićene masnoće i 44 g ugljenih hidrata. Kalorijska vrednost palente zavisi i od sastojaka koji joj se dodaju. Na primer, dodatak samo 20 grama maslaca podiže kalorijsku vrednost palente na 370, pri čemu se sadržaj masnoća povećava za oko 15 g. Palenta sadrži beta karoten, provitamin A, a ujedno je vrlo dobar izvor tiamina (vitamina B1), kao i mnogih drugih vitamina i minerala, uključujuci vitamin B5, folnu kiselinu, niacin, vitamin C, fosfor, kalijum i magnezijum. Kornfleks Kornfleks je izrazito zdrav i hranljiv proizvod dobijen iz kukuruza. Bogat je skrobom, proteinima, mineralima. Kao dobar laksativ poboljšava rad creva. Kokice Kokice sadrže materiju triptofan, koju telo pretvara u serotonin – prirodno sredstvo protiv depresije i teskobe. Takođe su bogate i ugljenim hidratima pa podstiču otpuštanje insulina u krvotok, a insulin pred sobom čisti sve aminokiseline koje bi triptofanu blokirale ulazak u mozak. Zahvaljujući insulinu, triptofanu je put čist... read more

ASANA SARVANGASANA – POLOŽAJ SVEĆE

  Jedan od najdragocenihijih joga položaja… Asana Sarvangasana stimuliše rad tiroidne žlezde, prostate i abdominalnih organa. Prijatno isteže ramena i vrat i povećava dotok krvi i kiseonika u mozak.Ova asana poboljšava varenje, ubrzava metabolizam, ublažava simptome menopauze i zamora. Sarvangasana održava kičmu mladom i elastičnom, uspostavlja harmoniju čitavog organizma, prenosi magazin Sensa. Izvođenje asane: Legnemo na prostirku i ispravimo sve neravnine koje bi ometale izvođenje položaja. Ruke su uz telo dlanovi okrenuti ka podu, brada blago ka grudnoj kosti. Savijemo noge u kolenima tako da je donji deo tela na podu. Udah. Sa izdahom lagano podići obe noge na devedeset stepeni u odnosu na pod. Udah. Sa izdahom podići noge i telo u kosu sveću. Dlanovima blago pridražavamo donji deo leđa. Dišemo svojim ritmom. Kada je telo pripremljeno, podižemo se na ramena i dođemo u konačan položaj sveće. Udah. Sa izdahom savijemo desnu nogu spajajući koleno i čelo. U položaju udišemo, a izdah je spontan (tri udaha i izdaha). Ispravimo desnu nogu i ponovimo isto levom nogom. Saviti obe noge u kolenima puštajući da se spuste do cela. Dišemo u položaju svojim ritmom i blago pridržavamo donji deo leđa. Zadržimo se u položaju koliko prija. Vratimo dlanove na pod, dlanovi su tačke oslonca. Udah. Sa izdahom ne odižući glavu od poda lagano vraćamo leđa i noge na pod. Prilikom izvođenja asane osvestimo događanje u telu i vežbu izvodimo samo u granicama prijatnosti. Izvor:... read more

ZA BOLJI RAD – BILJKE U KANCELARIJI

  Zelenilo u ofisu povećava produktivnost, koncentraciju i zadovoljstvo radnika za 15%… Istraživanja su pokazala da postavljanje biljaka u spartansku radnu sredinu povećava produktivnost radnika za 15 odsto. Koncentracija radnika i njihovo zadovoljstvo na radnom mestu povećavaju se zajedno sa pročišćavanjem vazduha, kažu psiholozi. Listovi apsorbuju zagađenje, prašinu i insekte iz vazduha. Istraživači sa univerziteta u Kardifu analizirali su kancelarije dve velike komercijalne firme u Velikoj Britaniji I Holandiji. Posle unošenja biljaka, produktivnost se povećala za 15 % u roku od tri meseca, stoji u rezultatima objavljenim u stručnom časopisu Journal of Experimental Psychology. – Ozeljenjena radna atmosfera pruža više uživanja zaposlenima, utiče na poboljšanje koncentracije i produktivnosti, za razliku od kancelarija u kojima nema biljaka. Naše istraživanje pokazuje da se investiranje u biljke na radnom mestu višestruko isplati. To je suprotnom dosadašnjoj biznis filozofiji da čist radni sto obezbeđuje bolje rezultate – objašnjava dr Krejg Najt, sa univerziteta Ekseter, koji je učestvovao u studiji, i dodaje: – Neke studije pokazuju i da prijatna atmosfera sa većim brojem saksijskih biljaka smanjuje broj radnih dana uzetnih za bolovanja zaposlenih. Izvor:... read more

BOLESNI STE? NE ODLAZITE NA POSAO!

  Crevna viroza se za dva sata proširi na 60 posto kancelarije… Naučnici su za potrebe velike američke studije naneli uzorke bezopasnih virusa sličnih norovirusu na jedno ili dva mesta koje ljudi u firmama najčešće dotiču. Istraživači su nakon toga u određenim intervalima uzimali uzorke sa 100 različitih predmeta u zgradi koji se često dotiču prstima – s prekidača za svetlo, kompjutera, raznih tastera, ručki na ormarima, kvaka, radnih ploča i telefona – i utvrdili da se virus širi neverovatnom brzinom. U roku od dva do četiri sata tragove tog virusa našli su na 40 do 60 posto ljudi koji su doticali ta “inficirana” mesta u zgradi. Drugim rečima, noroviruse, najčešće uzročnike crevne viroze odnosno gastroenteritisa, samo jedan oboleli proširiće po celoj firmi već nakon što jedanput dodirne taster u liftu, upali svetlo ili uhvati kvaku na vratima… Svaki sledeći koji nakon njega dodirne istu stvar takođe širi viruse na predmete u svojoj blizini. Dovoljno je da rukom, koju u međuvremenu nije oprao, pređe preko usta da bi se virus aktivirao kod novog domaćina. Studija je predstavljena na upravo održanoj američkoj Konferenciji o antibakterijskim materijama i hemoterapiji (Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy – ICAAC), a vođa istraživanja prof. dr Čarls Gerba tvrdi da je istraživanje zapravo pokazalo koliko je jednostavno zaustaviti širenje bolesti. Njegova preporuka je da se, kad već oboleli ne ostaje kod kuće i leči se, ruke na radnom mestu peru češće i da se upotrebljavaju dezinfekcione maramice koje sadrže sredstva kojima se smanjuje opasnost od virusa za više od 80 posto. Izvor:... read more

PRONAĐITE VREME ZA BRAIN FITNESS

  Poboljšava memoriju, pažnju, koncentraciju, vidne i slušne percepcije i govorne veštine… Pronađite vreme za fitness mozga 15 minuta dnevno četiri puta nedeljno. Brain fitness poboljšava memoriju, pažnju, koncentraciju, vidne i slušne percepcije i govorne veštine. Aktivirajte mozak pomoću jednostavnih svakodnevnih aktivnosti: – zapamtite reči neke nove pesme; – počnite da učite jezike – obnovite stara znanja, pokušajte da savladate nov jezik; – posećujte muzeje, galerije – pokušajte kasnije da se setite i opišete šta ste videli; – budite kreativni, pronađite nov hobi ili se prisetite starog, čitajte, pišite, slikajte, plešite… – igrajte igre rečima, slažite puzzle ili osmislite vlastite, kreirajte igre memorije; – promenite redosled radnji koje izvodite svaki dan izbegavajući rutinu, menjajte povremeno raspored sitnica u svojoj okolini; – redovno se bavite odgovarajućom telesnom aktivnošću, kada ste u mogućnosti koristite stepenice umesto lifta; – istražujte putem interneta, učite nove načine korišćenja računara; – vizuelizujte – pretvorite u sliku sve što želite da zapamtite; – vežbajte svoj pefireni vid, koncentrišite se na sve što možete da vidite ne pomerajući oči, setite se i zapišite šta ste videli; – kratkom vežbom pomeranja očiju u dva suprotna smera (gore-dole ili levo-desno) ćete podstaći lakše pamćenje bitnog; – naučite da svirate neki instrument; – odvojite tokom dana vreme za odmor na način koji vama najviše odgovara; – družite se sa prijateljima, porodicom, upoznajte nove ljude, povežite se s mladima, okružite se ljudima koji vas stimulišu i pokreću; Na kraju pripazite: i mozak se može prenapregnuti – previše razmišljanja može ga zarobiti u „ciklus zabrinutosti“, prekinite ga izvođenjem neke kratke aktivnosti! Izvor:... read more

ZDRAVO UŽIVANJE U ČOKOLADI

  Eksperimentišite i dodajte kakao u smoothie, bademovo mleko, ovsenu kašu… Malo je onih koji ne vole čokoladu. Još je manje onih koji znaju da u njoj uživaju na zdrav način. Probajte neki od ovih načina. Čokoladni smoothie Smoothie je jednostavan način da eksperimentišete sa različitim sastojcima i ukusima, a istovremeno i da konzumirate neke hranjive materija. Jedan od odličnih načina da jedete više čokolade, i to u njenom izvornom obliku, je konzumacija kakaoa. Kakao sadrži materije koje deluju kao antidepresiv i poboljšavaju raspoloženje. Takođe, odličan je izvor magnezijuma i prepun je vlakana. Iako kakao nije toliko sladak kao čokolada, možete ga dodati u smoothie od banane i zasladiti medom ili stevijom. Čokoladno bademovo mleko Još jedan način da zadovoljite žudnju za čokoladom, a da ne preterate sa kalorijama je čaša hladnog sojinog ili bademovog mleka uz dodatak čokolade. Varijanta sa sojinim mlekom sadrži kalcijum i manje masti i kalorija od običnog čokoladnog mleka. Orašasti plodovi preliveni tamnom čokoladom Idući put kad vas uhvati čežnja za nekom grickalicom, posegnite za pločicom od orašastih plodova prelivenom tamnom čokoladom. Zdravstvene prednosti tamne čokolade i orašastih plodova daleko su poznate. Kikiriki maslac s čokoladom Kikiriki maslac jedan je od onih proizvoda koji se savršeno uklapa sa mnogim vrstama hrane, a ukus mu je naprosto božanstven. Bolje od običnog kikiriki maslaca je samo čokoladni kikiriki maslac koji sadrži zdrave masnoće, ali se ipak s njime ne sme preterivati. Namažite ga na tost, servirajte uz voće ili ga dodajte u svoj omiljeni smoothie. Čokolada u glavnom obroku Čokolada nije rezervisana samo za desert već je vrlo lako i jednostavno možete koristiti i kada pripremate... read more

TOP 10 PRIRODNIH SREDSTAVA ZA SUZBIJANJE SEZONSKIH ALERGIJA

  Pomažu repuh, kopriva, crni kim, probiotici i akupunktura… Sezonske alergije se javljaju kada su u vazduhu velike koncentracije polena koji dolazi sa drveća, trave i cveća. Organizam alergičnih osoba polen prepoznaje kao pretnju i stvara odbranu u organima za disanje, posebno u nosu. U sklopu odbrane od ove pretnje, dolazi do oslobađanja histamina, koji uzrokuje oticanje sluznice, suzenje očiju, oticanje lica, izbacivanje velikih količina sluzi i svrab. Da biste suzbili, čak kompletno izbegli sezonske alergije, potrebna je priprema organizma na više nivoa. Bitno je ojačati imunitet prirodnim sredstvima, korigovati ishranu i redovno sprovoditi čišćenje organizma, s naglaskom na čišćenje jetre. Alergije možete ublažiti i uz pomoć prirodnih sredstava koja imaju antihistaminsko delovanje. 1. Čišćenje jetre Čišćenje jetre prvi je korak u borbi sa alergijama, jer je nepravilan rad jetre direktno povezan s njihovim nastankom. Da bi organizam dugoročno ojačao, potrebno je godišnje obaviti dva do četiri čišćenja jetre i to ponoviti dve do tri godine za redom. Čišćenje jetre možete raditi prema metodi dr Hilde Klark (prirodan način čišćenja jetre uz pomoć maslinovog ulja i soka grejpa) ili pomoću prirodnih preparata, među kojima su sikavica, koren maslačka, artičoka, koren čička… 2. Kopriva Kopriva se nesumnjivo može svrstati u najlekovitije biljke sveta. Koprivu možete uzimati u obliku tinkture ili čaja. Počnite sa dve šoljice čaja na dan dva meseca pre sezone alergija. Uzimajte tinkturu tokom cele sezone alergija dve pune kapaljke tri puta na dan. 3. Antiparazitni program Organizam većine ljudi zagađen je toksinima i parazitima. Paraziti napadaju unutrašnje organe, što može uzrokovati stanja poput astme, alergije, artritisa, čak i raka. Antiparazitni program, prema izvornom receptu dr Klark, jeste... read more

5 NAČINA DA SE RAZBUDITE BEZ KAFE

  Doručak, kakao, svež vazduh, mentol i gimnastika… Jutarnja šoljica tople kafe možda deluje kao najbolji način da se razbudite, ali stručnjaci za ishranu tvrde da postoje mnogo delotvorniji i zdraviji načini koji odlično zamenjuju dozu kofeina. Žvakanje doručka Najvažniji obrok u danu obogatiće vaše telo važnim mineralima, pokrenuti metabolizam i dati vam energiju za početak radnog dana. Razbudiće vas čak i jednostavan proces žvakanja hrane, pa u doručak uključite hrskave namirnice poput žitarica u hlebu ili pahuljice. Vruć kakao Umesto kafe ujutru sebi pripremite kakao. Nedavne studije pokazuju da flavonidi u ovom napitku utiču na poboljšanje raspoloženja i razbuđivanje osobe koja je konzumira Svež vazduh Otvorite prozor, izađite na balkon ili sednite u vrt na samo pet minuta. Pravilno udisanje i izdisanje obogatiće vas potrebnom količinom kiseonika, razbudiće vas i spremiti za novi radni dan. Zvukovi prirode dodatno će vas oraspoložiti i pripremiti za predstojeći dan. Vežbanje Vežbanje je prirodan način razbuđivanja. Čak i najjednostavnije rastezanje i dizanje iz kreveta povećava krvni pritisak, ubrzava rad srca i uklanja san iz očiju. Isprobajte jutarnje trčanje vikendom ili kada ste na odmoru i videćete kako ćete biti puni energije za predstojeći dan. Miris mente Nabavite biljku mente, njeno eterično ulje ili šoljicu biljnog napitka pa jutro započnite inhalacijom. Neke studije pokazuju da je miris mentola razbuđuje mozak i umiruje stresan organizam. Za maksimalan učinak nakon zdravog doručka i šoljice čaja od mentola, u usta bacite komadić žvakaće gume od peperminta. Izvor:... read more

NAJMLAĐI PROVODE 9 SATI DNEVNO PRED EKRANOM

  Snimaju selfi, a ne znaju da plivaju, ne voze bicikl, i ne umeju da vežu pertle… Deca od dve godine uče kako da koriste pametne telefone pre nego što nauče osnovne životne veštine. Do ovog zaključka došli su predstavnici britanske optike Lenstore nakon ankete sprovedene na 2000 roditelja koji imaju decu uzrasta dve do 16 godina. Svaki treći trogodišnjak ima tablet i mobilni telefon, piše Dejli mejl. Polovina dece u dobu od dve do 10 godina veštija su u korišćenju mobilnog telefona i tableta nego u plivanju, vezivanju cipela i gledanju na sat. Skoro 50 posto dece i samo priznaje da imaju više samopouzdanja na mobilnom telefonu nego u čitanju. Trećina roditelja zbog toga je zabrinuta i boje se da tehnologija utiče na dečiji san i izaziva probleme u ponašanju. – Živimo u dobu u kojem su mobilni telefoni sastavni deo našeg života i treba ih prihvatiti i kao sredstvo učenja, ali ne treba preterivati. Treba biti oprezan i paziti na to koliko deca vremena provode pred ekranima jer to može uništiti njihov vid – zaključili su istraživači iz Lenstore. Deca u dobu od osam i 10 godina provode najviše vremena na tabletima i mobitelima, oko 9,8 sati dnevno. Na drugom mestu su mladi uzrasta od 14 do 16 godina koji potroše oko 9,48 sati. Savladavanje veština: Oko 60 posto dece zna voziti bicikl Oko 59 posto zna se služiti tabletom Oko 57 posto koristi se mobilnim telefonom Oko 57 posto dobro čita Oko 53 posto zna da veže pertle Oko 52 posto ih zna da pliva Oko 49 posto ih je naučilo da gleda na sat. Izvor:... read more

PRIRODNI IZVORI KALCIJUMA

  Umesto suplemenata koji mogu da stvore još veće probleme, nutricionisti savetuju što češće konzumiranje susama, kelja i suvih smokava jer obiluju ovim mineralom. Susam Verovali ili ne, sirove semenke susama sadrže čak sedam puta više kalcijuma od kravljeg mleka. Pored toga, obiluju bakrom, manganom, gvožđem, vitaminima E i B1, biljnim smolama i gorkim materijama koje mu daju prepoznatljiv miris. Osim što je idealan za prevenciju osteoporoze, susam poboljšava varenje, sprečava zatvor, snižava holesterol, prevenira nastanak krvnih ugrušaka i ublažava kožna oboljelja. Da bi se maksimalno iskoristili svi hranljivi sastojci, treba da se konzumira sveže samleven, kao dodatak raznim jelima, naročito salatama. Od susama se pravi i odlična hranljiva i lekovita pasta taan ili tahini koja se može naći u svim marketima i prodavnicama zdrave hrane. Suve smokve Sušene smokve su omiljena ”zdrava grickalica”, ali većina ljudi ne zna da su one prava mala riznica kalcijuma, te da bi najviše trebalo da ih konzumiraju žene u menopauzi. Samo šaka ovih ukusnih plodova zadovoljava trećinu dnevnih potreba za kalcijumom. Takođe, dobar su izvor kalijuma koji reguliše krvni pritisak, a obiluju i rastvorljivim vlaknima koja snižavaju holesterol i imaju i laksativno dejstvo, te se preporučuju osobama koje pate od hronične opstipacije. Visoka koncentracija glukoze i fruktoze u smokvi predstavlja zdraviju zamenu za rafinisani beli šećer. Kelj Iz obilja hranljivih materija koje sadrži kelj, izdvaja se kalcijum, pa budući da je sezona tog povrća u toku, trebalo bi što češće da se nađe na meniju. Da bi se sačuvali svi fitonutritijenti najbolje je da se priprema na pari. Zahvaljujući organosumpornim jedinjenjima iz svog sastava, kelj je prirodni zaštitnik organizma od raka pluća,... read more
0